Сутність управління проектами

Сутність управління проектами

Управління проектом - це діяльність спрямована на реалізацію проекту з максимально можливою ефективністю при заданих обмеженнях щодо часу, коштів (ресурсів) і якості кінцевих результатів.

Управління проектом (за трактуванням фахівців Інституту управління проектами (США)) - це мистецтво управляти й координувати трудові й матеріальні ресурси протягом життєвого циклу проекту, застосувати системи сучасної техніки управління та мінімізації ризиків для досягнення визначених у проекті результатів за складом, обсягами, вартістю, часом і якістю робіт.

Організація робіт із забезпечення якості проекту включає: визначення робіт, необхідних для досягнення потрібного рівня якості; визначення відповідальних за здійснення цих робіт; розподіл робіт на функціональні частини; створення зв'язків між різними роботами. 

Основними методами та засобами контролю якості проекту є:
  • технічна інспекція - контрольні карти або графіки контролю використовуються для відстеження вихідних змінних, для моніторингу вартісних і планових відхилень, похибок у проектній документації або в інших процесах проекту;
  • статистичні методи - статистичні вибірки, аналіз динамічних рядів, створення статистичних моделей із метою перевірки та скорочення витрат і часу на проведення контролю якості;
  • графіки потоків - допоміжний засіб в аналізі проблем, що виникають; 
  • діаграма Парето - діаграма, яка ілюструє появу різних причин невідповідності, впорядкованих за рангом виникнення причин;
  • аналіз тенденцій - передбачає використання математичних методів для прогнозування майбутніх результатів та відслідкування технічних показників виконання тощо. 

Мета створення проектної команди - об'єднання групи людей загальною метою і спільними завданнями. 

Основні організаційні проблеми, які постають перед проект-менеджером:
  • створити професійно стимулююче оточення;
  • забезпечити групу кваліфікованим технічним персоналом;
  • заручитись підтримкою керівництва;
  • сформувати стабільно сприятливе навколишнє середовище. 

Організаційні структури проектної команди:
Координаційна група проекту складається зі старших керівників, яких призначає керівництво організації.

Напрямки роботи координаційної групи:
  • Визначення першочергових цілей власника. 
  • Визначення основних вузьких місць і комерційного ризику проекту. 
  • Розробка стратегії фінансування та ресурсного забезпечення. 
  • Розробка організації проекту.
  • Розробка процедури контролю й адміністрування.

Основні завдання координаційної групи:
  • обрання керівника проекту;забезпечення проекту правами й ресурсами;
  • підтримка процесу виконання проекту; 
  • вирішення конфліктів і подолання криз тощо[1].