Сутність управління проектами
Управління проектом - це діяльність спрямована на реалізацію проекту з максимально можливою ефективністю при заданих обмеженнях щодо часу, коштів (ресурсів) і якості кінцевих результатів.
Управління проектом (за трактуванням фахівців Інституту управління проектами (США)) - це мистецтво управляти й координувати трудові й матеріальні ресурси протягом життєвого циклу проекту, застосувати системи сучасної техніки управління та мінімізації ризиків для досягнення визначених у проекті результатів за складом, обсягами, вартістю, часом і якістю робіт.
Організація робіт із забезпечення якості проекту включає: визначення робіт, необхідних для досягнення потрібного рівня якості; визначення відповідальних за здійснення цих робіт; розподіл робіт на функціональні частини; створення зв'язків між різними роботами.
Основними методами та засобами контролю якості проекту є:
- технічна інспекція - контрольні карти або графіки контролю використовуються для відстеження вихідних змінних, для моніторингу вартісних і планових відхилень, похибок у проектній документації або в інших процесах проекту;
- статистичні методи - статистичні вибірки, аналіз динамічних рядів, створення статистичних моделей із метою перевірки та скорочення витрат і часу на проведення контролю якості;
- графіки потоків - допоміжний засіб в аналізі проблем, що виникають;
- діаграма Парето - діаграма, яка ілюструє появу різних причин невідповідності, впорядкованих за рангом виникнення причин;
- аналіз тенденцій - передбачає використання математичних методів для прогнозування майбутніх результатів та відслідкування технічних показників виконання тощо.
Мета створення проектної команди - об'єднання групи людей загальною метою і спільними завданнями.
Основні організаційні проблеми, які постають перед проект-менеджером:
- створити професійно стимулююче оточення;
- забезпечити групу кваліфікованим технічним персоналом;
- заручитись підтримкою керівництва;
- сформувати стабільно сприятливе навколишнє середовище.
Організаційні структури проектної команди:
Координаційна група проекту складається зі старших керівників, яких призначає керівництво організації.
Напрямки роботи координаційної групи:
- Визначення першочергових цілей власника.
- Визначення основних вузьких місць і комерційного ризику проекту.
- Розробка стратегії фінансування та ресурсного забезпечення.
- Розробка організації проекту.
- Розробка процедури контролю й адміністрування.
Основні завдання координаційної групи:
- обрання керівника проекту;забезпечення проекту правами й ресурсами;
- підтримка процесу виконання проекту;
- вирішення конфліктів і подолання криз тощо[1].